TOP 5: Najdziwniejsze określenia whippeta, z którymi się spotkałam

Kupując whippeta liczyłam się, że w tak małym mieście, jak moje będzie on wzbudzał spore zainteresowanie. Nie pomyliłam się. Często podczas spacerów na mieście ludzie zaczepiają nas i pytają o różne rzeczy. Zdarzają się tacy, którzy wiedzą, że to chart. Niektórzy z zaciekawieniem pytają o życie z takim psem, ilość ruchu, którą trzeba mu zapewnić, zdecydowana większość chce podchodzić i głaskać.

Zdarza się również tak, że ludzie wymieniają między sobą uwagi, które docierają do moich uszu. Niektóre są przychylne, inne mniej ;). Poniżej podaję pięć najczęściej spotykanych komentarzy pod adresem whippeta, z którymi się zetknęliśmy w naszym małym mieście:

1. Sarenka!- zdecydowanie było to najczęstsze określenie, z jakim się spotykaliśmy na samym początku naszego posiadania charta. Nie wiem, z czego wynika, być może tak się ludziom kojarzyło z powodu szczupłej budowy ciała psa no i rudej barwy sierści Yogiego (bo to pod jego adresem najczęściej kierowane były te uwagi).





2. Wyżeł- nie zliczę ile razy, idąc po ulicach miasta, słyszałam: "Jaki ładny pies, to wyżeł?". Jakież było zdziwienie, gdy odpowiadałam, że niestety nie, to chart ;)


3. Kościotrup- to niezbyt miłe określenie. Zdarzało nam się je usłyszeć głównie w okresie intensywnego wzrostu, kiedy to ciało whippeta staje się długie, a mięśni jeszcze na nim nie za wiele. Pomijam kwestię, że idealna whippecia sylwetka i tak dla większości Polaków wydaje się być zbyt chuda- wielu ludzi uważa, że kochanego ciałka nigdy za wiele i w rytm tej zasady tuczy pieski.


4. Szczurek/ myszka- coś w tym jest, muszę przyznać :). Pyszczek whippeta to najsłodszy pyszczek na świecie, ale i mnie on czasami przypomina nieco... szczurka.


5. Chudzielec- choć oznacza dokładnie to samo co kościotrup, to jakoś mam wrażenie, że ma przyjemniejszy wydźwięk ;) 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Adrspach, czyli Skalne Miasto

Wydmy śródlądowe w Nadwarciańskim Parku Krajobrazowym

Przyjaciel za tęczowym mostem